علی اکبری - شاهد
پژوهش و تحقیق درس حرفه و فن دوره راهنمایی
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان علمی ،پژوهشی ،درسی و آدرس herfa.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





کار و فناوری پایه هشتم

کد کتاب: 
116
سال تحصیلی: 
93-94

دریافت فایل کامل کتاب: 
 

[ جمعه 25 مهر 1393برچسب:, ] [ 21:25 ] [ علی اکبری ]


لینک دانلود کتاب های ورق زن سوم راهنمایی از جمله حرفه و فن

http://rne.khschool.ir/articles/viewArticle.asp?ID=24440

 

با تشکر

[ 11 آذر 1392برچسب:, ] [ 16:31 ] [ ]

 

سوالات حرفه و فن کلاس سوم راهنمایی واحد ۳ (واحد بهداشت)

1- میکروب چیست ؟

 عامل بسیاری از بیماری های خطرناک , موجودات ریزی هستند که به آن میکرب می گویند.
2- منظور از بیماریهای واگیردار چیست ؟

 گاه میکرب از بدن افراد بیمار به افراد سالم منتقل می شودو تعداد زیادی  را بیمار می کند . به این گونه بیماریها واگیر می گویند.
3- وظیفه‌ی سیستم دفاعی بدن چیست؟

سیستم دفاعی بدن در مقابل میکرب هایی که وارد بدن می شوند و به بدن آسیب می زنند مقاومت می کنند.
4-موثرترین راه پیشگیری از بیماریهامخصوصا کودکان چیست؟ واکسیناسیون
5- کدام بیماری دراثرواکسیناسیون ریشه کن شده است؟آبله
6-  کدام بیماری دراثرواکسیناسیون درحال نابودی است؟فلج اطفال
7- راه انتقال بیماری ایدزشبیه به کدام بیماری است؟ هپاتیت  ب


ادامه مطلب
[ 11 آذر 1392برچسب:, ] [ 16:29 ] [ ]

برق


توان الکتریکی که اغلب به عنوان برق یا الکتریسیته شناخته می شود، شامل تولید و ارایه انرژی الکتریکی به میزان کافی برای راه اندازی لوازم خانگی، تجهیزات اداری، دستگاه های صنعتی و فراهم آوردن انرژی کافی برای روشنایی، پخت و پز، گرمای خانگی و صنعتی و فرایندهای صنعتی بکار می رود.

تاریخچه


اگرچه که الکتریسته به عنوان نتیجه واکنش شیمیایی ای که در یک پیل الکترولیک از زمانی که الساندرو ولتا در سال1800م این آزمایش را انجام داد، شناخته می شده است، اما تولید آن به این روش گران بوده و هست. در سال 1831م، میشل فارادی ماشینی ابداع کرد که از حرکت چرخشی تولید الکتریسته می کرد، اما حدود پنجاه سال طول کشید تا این فن آوری از نظر اقتصادی مقرون به صرفه شود. در سال 1878م، توماس ادیسون جایگزین عملی تجاری ای را برای روشنایی های گازی و سیستم های حرارتی ایجاد کرد و به فروش رساند که از الکتریسته جریان مستقیمی استفاده می کرد که بطور منطقه ای تولید و توزیع شده بود، استفاده می کرد. در سیستم جریان مستقیم ادیسون، ایستگاه های تولید توان اضافی می بایست نصب می شدند. بدلیل اینکه ادیسون قادر نبود سیستمی را تولید کند که به ژنراتورهای چندگانه اجازه بدهد که به یکدیگر متصل شوند، گسترش سیستم او نیاز داشت که تمامی ایستگاه های تولید جدید مورد نیاز ساخته شوند.


ادامه مطلب
[ سه شنبه 28 آبان 1392برچسب:, ] [ 19:48 ] [ علی اکبری ]

انسان در زندگي به مشکلات زيادي بر مي خورد که نياز به حل آنها دارد و اصولا هر سوالي که انسان با خود مطرح مي کند و جوابش را نمي داند خود ، مشکلي به شمار مي رود . معمولا انسان با موضع گيري هاي زيادي مواجه مي شود که مشکل به حساب مي آيند و اين هنگامي است که او هدفي مشخص دارد و براي تحقق آن تلاش مي کند اما راهي که منتهي به تحقق هدفش باشد ، نمي شناسد ، يا مانعي وجود دارند که او را از رسيدن به هدفش باز مي دارد .

1 – احساس وجود مشکل

سير تفکر با احساس وجود مشکلي که براي انسان اهميت دارد ، آغاز مي شود . انسان در اين مرحله نوعي انگيزه قوي احساس مي کند که او را به حل مشکل تشويق مي نمايد . اصولا احساس وجود مشکل ، نخستين مرحله سير تفکر را تشکيل مي دهد

2 – جمع آوري مدارک پيرامون موضوع ( مشکل )


ادامه مطلب
[ چهار شنبه 10 مهر 1392برچسب:, ] [ 21:36 ] [ علی اکبری ]

 

لینک دانلود فایل

حجم فایل

herfa.loxblog.com/http://uploadkon.ir/?file=herfe.zip

29mb

 این مطلب مخصوص دوم راهنمایی است

این فایل زیپ شامل : پاورپوینت های هر واحد ، نمونه سوالات هر واحد،متن  کتاب درسی است.

 

 

 

 

[ 20 اسفند 1391برچسب:, ] [ 17:58 ] [ ]

مهدی عنابستانی. مدرسه راهنمایی جعفری

شیرآلات بهداشتی مصرف آب را تا 40 درصد کاهش می دهند

مقدمه : شیرها برای باز یا بسته شدن ، ممکن است از یک عامل خارجی استفاده نمایند و یا بصورت خودکار باز و بسته شوند که دسته اول نوع Manual و دسته دوم Automatic گفته می شود. ذکر دو نکته در اینجا ضروری است ؛ اول اینکه بکار بردن عبارت شیرهای دستی ، حق مطلب را ادا نمی کند و بهتر است همواره از عبارت شیرهای Manual استفاده گردد و دوم اینکه شیرهای اتوماتیک را نباید با کنترل ولوها و یا شیرهای با عملگرهای اتوماتیک نباید اشتباه گرفت زیرا در این نوع شیرها هم یک عامل خارجی در باز و بسته شدن آن موثر است و آن گشتاور خروجی عملگر مربوطه است .
1-3- Manual Valve
تمام شیرهایی که دارای دسته ، آچار، فلکه ، گیربکس ، عملگر و یا هر مکانیزم دیگری که برای اعمال نیرو به عضو آببند کننده بکار می رود در این دسته قرار میگیرند . البته بکار بردن نوع مکانیزم باز و بسته کردن شیر اختیاری است ولی در برخی موارد مجبور به استفاده از مکانیزمی خاص هستیم . بعنوان مثال برای شیرهای سایز بالا نمی توان از دسته یا رنچ برای باز و بسته کردن شیر استفاده کرد و باید از کیربکس استفاده نمود ولی برای یک شیر دو اینچ میتوان از رنچ ، گیربکس و یا عملگر اتوماتیک استفاده نمود و این بسته به سفارش مشتری و یا نحوه عملکرد شیر در سرویس دارد .
شیرتوپی ، دروازه ای ، پروانه ای و بسیاری دیگر از شیرهایی که در صنایع مختلف استفاده می شوند ، از این نوع هستند. در زیر چند نمونه از این شیرها نمایش داده شده است
 

 

www.AsanPic.com

www.AsanPic.com

 


ادامه مطلب
[ دو شنبه 16 دی 1391برچسب:شیرآلات, ] [ 20:26 ] [ ]

چوب

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
 
پرش به: ناوبری، جستجو
تفاوت درونچوب و برونچوب در مقطع یک درخت ۲۷ ساله

چوب، از نظر گیاه‌شناسی، بخش جامد و سخت زیر پوست ساقه درخت یا دیگر گیاهان چوبی است که به شکل بافت آوندی وجود دارد.

گرچه در باور عموم چوب تنها در درخت و بوته یافت می‌شود، از نظر علمی‌در همه گیاهان آوندی وجود دارد. در چوب مجراهای زیر قابل مشاهده است:

  1. بافت چوبی یا مجراهای چوبی، که شیره خام، آب و نمک‌های معدنی محلول را از ریشه به برگ‌ها و غنچه‌های هوایی می‌برد.
  2. آوند آبکشی یا مجراهای لیبر، که غذای آماده برای برگ‌ها (شیره تولیدی) به شکل محلول از طریق آنها برای تغذیه بقیه گیاه به گردش در می‌آید.


ادامه مطلب
[ 2 دی 1391برچسب:, ] [ 14:24 ] [ ]

 

تاریخچه ی مختصری از درس حرفه و فن

در برنامه ی درسی ایران

 

برنامه ی درسی ((آموزش حرفه و فن)) سابقه ای حدود 4 دهه در نظام آموزش و پرورش ایران دارد. آنجایی كه در تیرماه 1346 برنامه ریزان مطالعات خود را در خصوص آموزش راهنمایی مطرح كردند ، برنامه ی درسی حرفه و فن نیز مطرح بود. تا قبل از آن در دوره های ابتدایی و مرحله ی اوّل دبیرستان درس جدیدی به نام كـاردستی برای پسران و خانه داری برای دختران بود.

در سال 1350 همزمان با مطرح شدن مقطع آموزش راهنمایی درسی به نام مقدمات حرفه و فن در سه زمینه ی (صنعت ،  خدمات و كشاورزی) شروع به كار نمود. از مشخصات این دوره می توان به موارد زیر اشاره كرد:

1)برای هر پایه 3 كتاب تدریس می شد.

2)ساعات تدریس 4 ساعت


ادامه مطلب
[ 27 آذر 1391برچسب:, ] [ 20:1 ] [ ]

پرسش های واحد 8 کشاورزی



  كشاورزی :
1 - بزرگی و كوچكی ریشه گیاهان و عمق نفوذ آن در خاك، چه تأثیری در رشد گیاهان دارد؟

گیاهانی كه دارای ریشه ای سطحی هستند به دفعات بیشتر آب نیاز دارند و با حجم آب كمتر) . ریشه ی این نوع گیاهان تنها می توانند مواد غذایی سطح خاك را جذب نمایند ولی گیاهانی كه ریشه ی عمیق دارند و به دفعات آب كمتر( با حجم آب بیشتر) و به مواد غذایی بیشتر با دفعات كمتر نیاز دارند.  



  2 – چه عوامل محیطی در رشد گیاهان مؤثرهستند؟

رطوبت ، هوا، آب ،‌نور ،‌خاك و دماعامل محیط رشد گیاهان هستند.  


ادامه مطلب
[ 20 آذر 1391برچسب:, ] [ 15:6 ] [ ]

 یکی از بزرگترین مشکلات مردم در سراسر دنیا مقابله با ترافیک شهری است به همین منظور طراحان از تمامی راه حل ها برای حل این مشکل استفاده می کنند. تاکسی که در زیر مشاهده می کنید City Aquatic Transport نام دارد که به منظور کاهش ترافیک البته در شهرهایی که در مجاورت دریا قرار دارند و یا یک مسیر آبی در آنها وجود دارد طراحی شده است. ظرفیت این تاکسی آبی 4 سرنشین می باشد و برای پرداخت کرایه آن باید مجهز به کیف پول الکترونیکی باشید. تصاویر بیشتر این تاکسی را می توانید در ادامه مطلب مشاهده نمایید.

 

تاکسی آبی


ادامه مطلب
[ 20 آذر 1391برچسب:فناوری, ] [ 7:57 ] [ ]

تاریخچه کاغذ و طرز تهیه ی آن

انواع کاغذ

انسان اولیه به تدریج که نیاز به تصویر کردن اشیاء، یادداشت کردن وقایع و ارسال پیام های کتبی را درک کرد، اهمیت و ضرورت شیئی که بتواند بر روی آن اثر به جا ماندنی را ثبت کند، دریافته بود و همواره در راه دستیابی به آن تلاش می‌کرد. کلمه کاغذ از واژه چینی کاکتز گرفته شد. ( نام فارسی آن را رخنده یا پرزه است)

 

 

 

 

 

 

تاریخچه

در بین النهرین از لوحه های گلی، در مصر (1838 ق.م) از پاپـیروس، در چین از حکاکی بر روی لوحه های چوبی و نمد با قلم مو و پارچه ابریشمی، این منظور را عملی می کردند. با توجه به اینکه صنعت، نمد مالی در خاور دور سنّت و متداول بود، فردی چینی به نام تسائی لون (105 میلادی) از قطعات کهنه و اضافی ابریشم، خمیر و بعد ورقه‌هایی به صورت نمد درست کرد و از آن به کمک قلم مو برای نقاشی و نوشتن استفاده کرد و بعد به جای ابریشم، چوب خیزران و درخت توت را بکار گرفت. در حقیقت باید او را اولین مخترع کاغذ در دنیا دانست.


ادامه مطلب
[ جمعه 17 آذر 1391برچسب:, ] [ 7:0 ] [ علی اکبری ]

واحد 4 – كار با چوب

انواع چوب :
چوب ها اغلب براساس شكل برگ هاي درختان به دو گروه: سوزني برگ و پهن برگ تقسيم مي شوند. درختان سوزني برگ ، داراي برگ هاي سوزني شكل هستند. مانند: كاج .... ، اين نوع از درخت ها برگ پهن دارند . مانند : گردو.
جنگل هاي ايران منبع اصلي تهيه چوب و داراي درختان پهن برگ هستند. سوزني برگان، در كارهاي تزئيناتي، ساخت مبلمان و هم چنين تهيه روكش ها، و تخته چند لايي مورد استفاده قرار مي گيرند.
خشك كردن چوب :


ادامه مطلب
[ 13 آذر 1391برچسب:, ] [ 18:21 ] [ ]

 

یکی از بیماری هایی که  همیشه گریبان گیر بشر بوده است ، انواع سرماخوردگی ها و عفونتها و گلودرد است . متاسفانه برای رهایی از این بیماری ها از انواع قرص های سرماخوردگی ، آنتی هیستامین (آبریزش بینی ) ، آموکسی سیلین (چرک خشک کن ) و آمپول پنی سیلین استفاده میشود . اما واقعیت امر چیز دیگری است . با استفاده کردن از این قرص ها و آمپول ها فقط بدن مقاومت خود را از دست میدهد و سلولهای بدن فلج میشوند .
 
 پس هنگام ابتلا به این نوع بیماری ها چه باید کرد ؟

ادامه مطلب
[ جمعه 10 آذر 1391برچسب:, ] [ 11:29 ] [ علی اکبری ]

واحد ۳ – بهداشت

عامل بسیاری از بیمارهای خطرناک، موجودات ریزی هستند که به آن ها میکروب می گویند. میکروب ها از راه های مختلف وارد بدن انسان می شوند و او را بیمار می کنند. گاه میکروب از بدن افراد بیمار به افراد سالم منتقل می شود و تعداد زیادی را بیمار می کند، به این گونه بیماری ها «واگیر» می گویند.
بدن انسان دارای سیستم دفاعی است که در مقابل میکروب ها مقاومت می کند. اما گاهی دفاع طبیعی بدن کافی نیست و میکروب ها بر انسان غلبه کرده و او را بیمار می کنند. واکسیناسیون مؤثرترین راه پیشگیری از بسیاری بیماری ها ، بخصوص بیماری های واگیر دوران کودکی است. تعدادی از بیماری ها به وسیله واکسیناسیون نابوده شده اند. اما متأسفانه هنوز دانشمندان موفق به تهیه واکسن بعضی بیماری های خطرناک نشده اند مانند ایدز که بیماری بسیار خطرناکی است. راه انتقال آن شبیه بیماری هپاتیت ب است. این بیماری با رعایت بهداشت به سادگی قابل پیشگیری است.

 

واکسن چیست؟


ادامه مطلب
[ دو شنبه 29 آبان 1391برچسب:, ] [ 16:49 ] [ علی اکبری ]


1- اولین نکته در عیب یابی یک مدار اینه که به نحوه کارکرد درست مدار ( البته سالمش  ) تسلط کامل داشته باشی. منظورم اینه که خیلی وقتها پیش میاد که کاربر یک دستگاه عمدا یا سهوا ادعا می کنه که دستگاه خرابه. ... خلاصه اینکه وجود عیب مورد ادعا باید برات اثبات بشه و مهمتر اینکه باید بدونی اگر عیب رو رفع کردی چه اتفاقی میافته !


2- از کاربر دستگاه دقیقا بپرس که آخرین بار که دستگاه درست کارکرده کی بوده و آیا در لحظه خراب شدن دستگاه چیزی دیده یا شنیده ؟ داشتن جواب درست برای این سوال ، عیب یابی رو خیلی جلو میاندازه.


3- از بدیهی ترین و ساده ترین فرضها ، شروع کن : آیا دستگاه به برق وصله ؟ آیا محل اتصالها محکمه ، فیوز سالمه و ...

4- قبل از دستکاری مدار و حتی استفاده از مولتی متر یا اسکوپ ، تمام احساس پنجگانه ( و حتی ششمین حس  ) رو برای معاینه دقیق مدار استفاده کن : بوی غیر عادی ، بخشی از مدار که سیاه شده ، صدای جرقه ، داغ شدن بیش از حد یک قطعه ، گرم نشدن بعضی قطعات پاور ، شکل غیر عادی قطعات و ...
همونطوریکه حدس زدی از همین جا به بعد تجربه به کمکت میاد که بهتر روی این مسایل قضاوت کنی. البته به نظر عجیب میاد ولی می تونم به جرات بگم که خیلی بیشتر از نصف عیبهای دستگاههای الکترونیکی رو میشه تا همینجا تشخیص داد.


5- اگر توی مرحله قبل دیدی که یک قطعه خرابه ( خازن ترکیده یا باد کرده ، مقاومت سوخته و ... ) می تونی اونرو عوض کنی. البته انتظار نداشته باش عیب حتما برطرف بشه چون یک عیب دیگه هم میتونه عامل سوختن فلان مقاومت یا ترکیدن خازن بشه.


6- از این مرحله به بعد ، اطلاعات  الکترونیکی و تجربه حرف اول رو میزنه. چرا که باید فرضهای مختلفی داشته باشی و سعی کنی خودت رو به عیب نزدیک کنی.

برگرفته از فروم اکا

[ پنج شنبه 11 آبان 1391برچسب:, ] [ 6:46 ] [ ]

وضوع : کتاب الکترونیکی مشخصات 1440 ترانزیستور پر مصرف

منبع :www.ketabnak.com

نوع کتاب : pdf

حجم : 160 کیلو بایت                

دانلود

[ پنج شنبه 11 آبان 1391برچسب:, ] [ 6:45 ] [ ]

جدول رنگی مقاومتها :

جدول مقاوتها

    جدول 2

  طریقه ی محاسبه :

        مثال :

       طلایی  - سبز -سیاه- قهوه ا ی

        5%      0000      0            1

  1= رقم اول را می نویسیم

  2= رقم دوم را هم می نویسیم

  3= رقم سوم تعداد صفر ها را مشخص می کند که در مثال بالا سبز است ونشانگر چهارتا صفر است .

   4= رقم چهارم درصد خطا را نشان می دهد که طلایی 5% است. 

  به این ترتیب رنگهای مثال زده شده عدد 100 کیلو اهم را نشان میدهند.

[ پنج شنبه 11 آبان 1391برچسب:, ] [ 6:41 ] [ علی اکبری ]

ايمني برق

 

               در کار بابرق    اگر ايمني رعايت نشود ، خطر برق گرفتگي حتمي است. بنابراين قبل از دست زدن به سيم يا ادوات برقي جهت تعمير و يا هر گونه بازرسي بايستي حتماً جريان برق در مدار قطع بوده و مطمئن باشيد كه جريان برق وجود ندارد و آزمايش وجود يا عدم وجود جريان برق توسط فازمتر صورت ميگيرد.

جريان برق :

جريان برق را با واحد امپر نشان مي‌دهند كه بر دو نوع مي‌باشد:

1. جريان مستقيم(DC) : جريان برق حاصل از ژنراتورها و باطري ها از اين نوع مي‌باشد.

2. جريان متناوب (AC):جريان برق شبكه شهري از اين نوع مي‌باشد.

ولتاژ برق : اندازه گيري فشار الكتريكي رابا ولت نشان مي‌دهند كه در صنعت به سه دسته زير تقسيم مي شود:

1.       ولتاژ بالا كه از 650 ولت به بالا مي‌باشد.

2.       ولتاژ متوسط كه بين 250 تا 650 ولت مي‌باشد.

3.       ولتاژ پائين كه از 250 ولت كمتر است.

توضيح : ولتاژ پائين از نظر ايمني ولتاژ زير 25 ولت مي‌باشد.

مقاومت الكتريكي :

            مقاومت در برابر جريان الكتريسيته را مقاومت الكتريكي گويند و واحد اندازه گيري آن اهم مي‌باشد.جدول زير مقاومت بدن انسان را در مقابل جريان الكتريسيته نشان مي‌دهد.

 


ادامه مطلب
[ دو شنبه 24 مهر 1391برچسب:, ] [ 18:59 ] [ علی اکبری ]

 

 

خداوند انسان را آفرید و چنان قدرت تفکری به او بخشید که این مخلوق خاکی می تواند به سهولت کرات آسمانی را تسخیر کند. تحقیق، جست و جو، کاوش و امور پدیده ها نیز از ویژگی های ذهن انسان است. انسان برای پاسخ دادن به پرسش های خود، نیازمند گردآوری و دسته بندی اطلاعات است. او به تجربه و آزمایش می پردازد و نتیجه گیری می کند. مغز انسان از میلیاردها سلول عصبی تشکیل شده که وظیفه دریافت اطلاعات و پیام ها را به عهده دارند. این پیام ها و اطلاعات توسط مغز با پیمودن فرآیندی پردازش و طبقه بندی می شوند و در مواقع لزوم مورد استفاده قرار می گیرند. انسان با نمای پیشرفتی که در علوم داشته است؛ بازهم نتوانسته از تمامی ظرفیت و قدرت خود استفاده کند. تفکر خلاق همواره از زمان خلقت انسان همراه او بوده و با استفاده از این قدرت توانسته، بسیاری از مسائل و مشکلات خود را حل کند. یکی از راه های پرورش قدرت تفکر و خلاقیت، شرکت کردن در کارها و بحث های گروهی ست. وقتی تعدادی از افراد گروه شروع به دادن ایده های خود می کنند، افکار دیگر اعضای گروه فعال می شود و هر کس سعی می کند ایده ی جدیدتر و بهتری ارایه دهد. فنآوری چگونه تکامل می یابد؟ اغلب برای بالابردن کیفیت و استفاده بهتر و بیشتر از محصولات فناوری که به وجود آمده اند، ایده هایی ارائه می شود. این ایده ها از ایده های قبلی سرچشمه می گیرند و طرح های قبلی را تکمیل می کنند. فناوران می توانند با استفاده از فناوری های گذشته چیزهای جدیدی تولید کنند یا به تکمیل تولیدات پیشین بپردازند. گاهی ایده ارائه شده توسط افراد دیگر و در مکان ها و محیط های دیگری ارائه و به فناوری تبدیل شده اند. اما فرد ایده دهن

 

ده از وجود آن بی اطلاع بوده است. 


ادامه مطلب
[ 18 مهر 1391برچسب:, ] [ 17:46 ] [ ]

   انواع لك ها وحلال آنها

ردیف    

         انواع لک

    حلال

1

نوار چسب

تترا كلرید كربن

2

لك میوه

آب جوش

3

خون

محلول نمك –آب و صابون

4

شربت و شیرینی

آب گرم وصابون+آب ژاول

5

چای-قهوه-كاكائو-شكلات

آب جوش و آمونیاك

6

آدامس

تتراكلرید كربن

7

لك سبزی

الكل و صابون

8

چربی

تتراكلرید كربن+بنزین سفید

9

ید

الكل+تیو سولفات سدیم

10

رنگ روغنی

تینر

11

لاك

استون

12

قیر

نفت-بنزین-تتراكلرید كربن

13

لكه جوهر ومركب

شیر محلی كه گرم نشده باشد

14

لك چربی فرش

پودر جوش شیرین بزنید وپس از یك روز آن را برس بزنید

15 

لك عرق بدن

آمونیاك و سركه بعد پودر لباسشوئی

16

لك روی ظروف نقره

نمك طعام

17

لك روی ظروف آلومینیوم

سركه گرم

18

لكه زنگ آهن

آب لیمو ونمك

19

لك پارافین یا شمع

اتو كشی با كاغذ خشك كن سپس تترا كلرید كربن

20

لك  روی ظرف نیكل

آمونیاك-كلروفرم-اتر-نفت

 

 

 
تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد

 

[ سه شنبه 11 مهر 1391برچسب:, ] [ 22:42 ] [ علی اکبری ]

 

بو دجه بندی و بارم بندی درس حرفه و فن مدارس راهنمایی

1- میزان تدریس   دوم برای نوبت اول پنج واحد از هشت واحد و پایه سوم تا ابتدای شیرآلات می باشد.

2- در تمام پایه ها تدریس واحد یک الزامی و بقیه واحدها را همکاران به تناسب منطقه تغییر دهند.

3- ارزشیابی درس بر اساس 8 نمره کتبی و 12 نمره آن عملی  می باشد .


 

[ یک شنبه 9 مهر 1391برچسب:, ] [ 23:19 ] [ علی اکبری ]

1-آگاهی از خطراتی که در هر کارگاه وجود دارد قبل از ورود به آن کارگاه.

2-رعایت نظم و ا نضباط لازمه اطمینان و جلوگیری از خطرات است.

3- کنترل ابزارها و وسایل قبل از شروع به کار .

4-بازی کردن یا دعوا کردن در کارگاه خطرات غیر قابل جبرانی در پی دارد.

5-آزاد گذاشتن محل عبور و مرور و جلوگیری از برخوردبا دیگران .

6- عاری بودن کف کارگاه از مواد لغزنده نظیر روغن ، آب صابون و....

7-جلوگیری از سقوط اشیاءو ابزار ازطریق صحیح قرار دادن آنها در محل خود.

8- بدون اجازه مسئول کارگاه هرگز به وسایل برقی دست نزنیم .

9- تمیزی و نظافت محل کار .

10- طرز کار هریک از وسایل را آموخته و سپس با آن کار کنیم .

11-عدم دستکاری ماشینی  و ابزاری که با طرز کارآن آشنایی نداریم .

12-استفاده صحیح از ابزارو وسایل .

13- رعایت سکوت در کارگاه .

14- اعلام معایب و نواقص دستگاه به سرپرست مربوطه قبل از دستکاری آن.

15-  پوشیدن لباس کار مناسب در کارگاه.


 

[ شنبه 8 مهر 1391برچسب:, ] [ 23:31 ] [ علی اکبری ]
درباره وبلاگ

سلام این یک وبلاگ علمی ،پژوهشی مخصوص دبیران و دانش آموزان می باشد .بسیار خوشحال می شوم تا مطالب ارزنده شما را با نام و مشخصات خودتان در این وبلاگ ثبت کنم . منتظر شما هستم .
امکانات وب
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 29
بازدید دیروز : 22
بازدید هفته : 53
بازدید ماه : 51
بازدید کل : 292559
تعداد مطالب : 328
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1



کد متحرک کردن عنوان وب